Ο Πειραιάς αλλάζει!
Το θετικό είναι ότι δεν αλλάζει μόνο στα λόγια αλλά και στις πράξεις. Ο Πειραιάς ετοιμάζεται να αλλάξει σελίδα και αυτό θα φανεί σταδιακά τα επόμενα.
Μία σειρά από κινήσεις που ξεκινούν από το επίπεδο της Κεντρικής Κυβέρνησης και φτάνουν στο Δήμο δείχνουν υπάρχει μεγάλη κινητικότητα για να γίνει ο Πειραιάς η μεγάλη Ευρωπαϊκή πόλη, ζωντανό κομμάτι της πρωτεύουσας για να παίξει το ρόλο που του ανήκει δικαιωματικά. Του επιχειρηματικού και ναυτιλιακού πόλου.
Στον τομέα των συγκοινωνιών έχουμε το μεγάλο έργο της επέκτασης του Μετρό από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο. Η επέκταση των 7,5χλμ θα έχει 6 σταθμούς, 3 στα προάστια της πόλης: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια και 3 στην ίδια την πόλη και μάλιστα ο ένας στην καρδιά της: Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο.
Το Τραμ επεκτείνεται από το Φάληρο μέχρι το κέντρο και το λιμάνι και θα περνά από τις οδούς Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Β.Γεωργίου, Α.Ποσειδώνος, Ε.Αντιστάσεως, Ο.Σκυλίτση. Θα έχει μονή γραμμή και θα διαγράφει κυκλική πορεία. Θα έχει στάση στο Δημοτικό Θέατρο που θα το συνδέει με το Μετρό αλλά και 100 μέτρα από το σταθμό Πειραιάς.
Στην περιοχή του σταθμού Πειραιάς θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της πρωτεύουσας με 2 σταθμούς Μετρό (γραμμές 1 και 3), σταθμό Τραμ, Προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ και φυσικά το λιμάνι.
Ο Προαστιακός αναμένεται να πυκνώσει τα δρομολόγια του χάρη στην ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης και από 1 τρένο ανά ώρα να έχουμε 3-4 τρένα ανά ωρά.Η ολοκλήρωση των έργων και η συστηματική λειτουργία των μονοδρομήσεων θα φέρουν καλύτερη εικόνα στην πόλη ενώ η ορθότερη επιχειρηματική εκμετάλλευση του λιμανιού του Πειραιά θα έχει ως πιθανό αποτέλεσμα την προσέλκυση νέων επιχειρήσεων και την αναγέννηση του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής ως ναυτιλιακού κέντρου.
Στο λιμάνι θα έχουμε την κατασκευή νέου προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια που θα δώσει ανάσα στο κορεσμένο λιμάνι. Το καταναλωτικό κοινό θα έρθει στον Πειραιά και θα αποκτήσει πάλι την αίγλη του.
H Cosco φέρνει στον Πειραιά την ελίτ της κρουαζιέρας αλλά και ξενοδοχεία πέντε αστέρων.
Επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
Αρχικά θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου με 4.000 επιβάτες. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3.000.000 ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας.Επιπλέον, στα σχέδια της Cosco εντάσσεται η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας και εκθεσιακού κέντρου, συνολικού κόστους 75 – 80 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Cosco, τα 193 εκατ. ευρώ από τα 300 εκατ. ευρώ που προβλέπει η συμφωνία απόκτησης πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ, θα επενδυθούν για την ανάπτυξη υπηρεσιών κρουαζιέρας, γεγονός που καταδεικνύει την έμφαση που θα δώσει ο κινεζικός όμιλος τα επόμενα χρόνια στον πολλά υποσχόμενο αυτόν κλάδο.
«Η ανάπλαση του Μικρολίμανου ξεκινά»
«Τα μαγαζιά θα έρθουν πιο πίσω, τα τραπεζάκια στο επάνω μέρος, θα γίνει ένας ήπιος πεζόδρομος έτσι ώστε ο κόσμος να κάνει βόλτα δίπλα στη θάλασσα και ένας δρόμος ήπιας κυκλοφορίας», υπογράμμισε ο κ. Μώραλης δήμαρχος του Πειραιά.
Ο δήμαρχος Πειραιά εξήγησε ότι « θα φτιάξουμε τις παραλίες μας, και τότε θα υπάρξει μεγάλο όφελος για τον Πειραιά και τους κατοίκους του»
Η ανάπλαση, αναβάθμιση και ανάδειξη της εν λόγω παραλιακής έκτασης περιλαμβάνει τον εμπλουτισμό της σε προσφερόμενες υπηρεσίες αναψυχής και στην εξασφάλιση της διαρκούς συντήρησής της.
Με βάση την απόφαση καθορισμού ζώνης αιγιαλού και παραλίας στην Ακτή Κουμουνδούρου η ζώνη παραλίας καθορίστηκε με πλάτος 20 μέτρα.